Str (Strenght) |
Fiziksel gücü belirtir. Str değeri yükseldikçe karakterinizin Fiziksel vuruş gücü, Fiziksel defansı, Fiziksel balans değeri ve HP'si yükselecektir.
|
Int (Intelligence) |
Magic gücü belirtir. Int değeri yükseldikçe karakterinizin Magic vuruş gücü, Magic defansı, Magic balans değeri ve MP'si yükselecektir.
|
HP (Heal Point) |
Karakterinizin canını gösterir.
|
MP (Mana Point) |
Karakterinizin Magic vuruşlar için kullanılabilecek Mana sayısını gösterir.
|
Attack Rating |
Vuruşunuzun ne kadar geçerli ve güçlü olacağını belirler. Genel olarak statlarınızda belirtilmiş olan Minimum ve Maximum damage değerlerinden Maximum değere yakın olan vuruşu ağırlıkta kullanmanıza olanak tanır. Kısacası Attack Rating değeriniz ne kadar yüksekse o kadar Maximum vuruş değerinize yakın saldırılar gerçekleştirirsiniz.
|
Dodging (Parry) Ratio |
Karakterinizin size yapılan attacklardan ne kadar kaçabileceğini belirleyen değerdir. Dodge (Parry) değeriniz ne kadar yüksekse, karşı tarafın vuruşlarından Minimum olan değere yakın olan hasarı alırsınız.
|
Magic Reinforcement |
Magic gücünüze verilen desteği belirtir. Genelde giysiler üzerinde bulunan bir değerdir.
|
Physical Reinforcement |
Fiziksel gücünüze verilen desteği belirtir. Genelde giysiler üzerinde bulunan bir değerdir.
|
Physical Absorb |
Takılarda bulunan bir özelliktir. Kendinize gelen fiziksel damagelerin % kaçının absorbe edileceğini belirtir.
|
Magical Absorb |
Takılarda bulunan bir özelliktir. Kendinize gelen magical damagelerin % kaçının absorbe edileceğini belirtir.
|
Lucky |
Upgrade edilebilen itemler üzerinde bulunur ve upgrade etme esnasında silahın başarılı Upgrade olabilme olasılığını arttırır.
|
Immortal |
Herhangi bir item upgrade edilirken, kaç başarısız Upgrade sonucunda iteminizin kurtulacağını belirtir. Örnek verecek olursak 3 Immortal değerine sahip bir item Upgrade edilirken 3 kere yansa bile yok olmaz.
|
Steady |
Upgrade işleminin fail vermesi durumunda itemin durability'sinin azalmasını engeller.
|
Astral |
pgrade esnasında +4 ve üzeri itemlerin, upgrade işleminin başarısız olması durumunda +4 te kalmasını sağlar. +4'ten düşük itemlerde bir etkisi yoktur ve örneğin +5 olan bir itemi +6 yaparken başarısız olursanız item yine +4 e düşer. +5 te kalmaz. |
Penetration Attack |
Skiller üzerinde bulunan bir terimdir ve vuruşlarda vuruşun kaç kişiye etki edeceğini belirtir. Uygulanış şekli olarak başlangıç noktası ile varış noktası arasındaki hedefleri de etkileyebilir. Örneğin Flying Dragon Spear Series saldırılar Penetrate atış kullanır ve mızrağı fırlattığınızda yok üzerinde başka düşmanlara da vurabilir.
|
Simultaneous Attack |
Skiller üzerinde bulunan bir terimdir ve vuruşlarda vuruşun kaç kişiye etki edeceğini belirtir. Uygulanış şekli olarak aynı anda hedef etrafında belirtilen sayıda düşmana aynı anda etki eder. Örneğin Ghost Spear Attack Series saldırılar Simultane saldırı kullanır ve vuruş gerçekleştiği zaman belirtilen mesafe içindeki düşmanların hepsi aynı anda damage alırlar.
|
Transfer Range Attack |
Lightning türü skillerde bulunur ve vuruşun etraftaki yaratıkları da etkilemesi manasına gelmektedir. Fakat diğer çoklu vuruşlar gibi bütün düşmanlara güçlü etki yapmaz. Ana hedefe güçlü vurur, yan hedeflere çok düşük güçte vurabilir.
|
Degree |
Item'inizin upgrade ederken kullanılması gereken Lucky Powder değerini belirtir.
|
Block |
Kalkanlarda bulunan bir özelliktir ve gelen vuruşu bloke etme değerinizi belirtir. Ne kadar yüksekse o kadar çok vuruştan sıyrılabilirsiniz.
|
Durability |
Item'lerinizin dayanıklığını belirtir. Durability 6 değerinin altına düştüğü zaman ekranın sağ tarafında kırmızı olarak belirtilir ve eğer 0 a düşerse onarılana kadar kullanım dışı kalır.
|
PVP (Player vs Player) |
Cape takarak birebir kapışma yapmak manasına gelmektedir. Cape takılarak yapıldığı sürece kaybedenin bir kaybı olmaz. |
NPC |
Oyunda bilgisayar tarafından yönetilen karakterlere verilen genel isimdir. Örneğin: Şehirlerdeki Takı, Yüzük, Pot vs. satanlar. |
DC (Disconnect) |
Oyundan kopmamıza verilen isimdir. |
GP (Guild Point) |
Eğer bir guilldeysek guild içindeki puanımızdır. Bu sayıyı yükseltmek için özel bir işlem yapmamıza gerek yoktur, biz oyun oynadıkça oynama seviyemize göre otomatik olarak yükselir. Ãlerde bu puanlar çeşitli amaçlarla kullanılabilecek. |
TP (Teleport) |
Scroll veya Işınlanma Kapıları kullanılarak karakterinizin başka bir alana ışınlanmasıdır. |
Berserker Mode |
Karakterinizin oyunda sol üst köşede resminizin etrafındaki halkaların tamamlanmasıyla birlikte TAB tuşuna basılarak aktif edilebilen moddur. Karakteriniz mevcut gücünün ve hızının iki katına çıkar ve süresi bittikten sonra dolması için tekrar bir süre geçmesi gerekir. |
Elixir |
Oyundaki itemlere + kazandırmak için kullanılan iksirlerdir. Weapon, Accessory, Shield, Protector olmak üzere 4 çeşidi mevcuttur. |
Accessory |
Oyundaki, Küpe, yüzük ve kolyelerin genel adıdır. |
Lucky Powder |
Itemlere + basmak için elixirlerle birlikte kullanılan şans arttırıcı tozdur. Takıcılarda satılır. |
PK (Player Kill) |
Alt tuşuna basarak normal bir oyuncuyu öldürmek suretiyle Katil statüsüne geçilmesidir. |
Wanted |
Thief'lerin 3000 Arrange Pointi aşacak şekilde Traderleri soymaları sonucu düştükleri durum. Thief'ler için bu durum oldukça kötü bir durumdur çünkü elbiselerini çıkarsaler bile Hunter'ler tarafından öldürülmeye devam edilirler. |
Arrange Point |
Karakter Stat penceresinin sol alt köşesinde yazan sayıdır. Thief olup kervan soydukça yükselir. 3000 puanının üstünde Wanted pozisyonuna düşersiniz. |
Guild |
Birlik manasına gelmektedir. Diğer oyunlarda Clan olarak da geçer. Oyuncuların bir çatı altında toplanarak bir bütün oluşturmasıdır. Guild Kurucularına Guild Master adı verilir. |
Union |
Maximum 8 Guildin birleşerek oluşturdukları topluluğa verilen isimdir. |
Stall Kurmak |
Oyuncuların tezgah açarak elindeki malzemeleri satmalarıdır. |
Exchange |
yuncuların tezgah açmadan elindeki item ve paraları birbirleri ile takas etmelerini sağlayan sistemdir. |
Np (No Problem) |
Konuşma terimidir. Önemli değil manasına gelmektedir. |
KS |
Konuşma terimdir. Özellikle birisinin kestiği monstere salça olursanız. "KS yapma" veya "No KS" gibi şekillerde kullanılır. Kısacası benim kestiğim yaratıklara vurma manasına gelir. KS ciler oyuncular arasında sevilmeyen tiplerdir. |
Cya |
Konuşma terimidir. Özellikle yabancı oyuncular "Görüşürüz" demek maksadıyla kullanırlar. |
Res (Resurrect) |
Konuşma terimidir. Genellikle "Res var mı?" gibi soru cümlelerinde kullanılır Resurrect skili vasıtasıyla ölen kişileri olduğu yerde kaldırmak için kullanılan özelliğin olup olmadığını öğrenmek için ölmüş kişiler tarafından kullanılır |